Search
Close this search box.
Search

To “παραμύθι” με τη δημοσκόπηση του Euroactiv – Ζαχαρίας Ζούπης (Opinion Poll): Ορισμός του ψεύδους, του fake news, της κοροϊδίας της κοινής γνώμης

Πριν 1 έτος

Μία διαφορετική και μάλλον… μαγική εικόνα για την έκβαση των επερχόμενων ελληνικών εκλογών της 21ης Μαΐου δίνει το Euractiv βάσει “ιδιωτικής δημοσκόπησης πολυεθνικής επιχείρησης” που επικαλείται, χωρίς πάντως να δίνει περαιτέρω στοιχεία, ούτε πότε έγινε, ούτε ποιος την έκανε, ούτε για λογαριασμό ποιου έγινε και γενικώς και αορίστως “έτσι έγινε”!

Το Euractiv, λοιπόν, αναφέρει ότι πολυεθνικές εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αθηνών διενεργούν δικές τους δημοσκοπήσεις με πιο παραδοσιακούς και υψηλότερου κόστους τρόπους, όπως για παράδειγμα την υποβολή ερωτηματολογίου αυτοπροσώπως.

Επίσης, υποστηρίζει, ότι “χρησιμοποιούν αλγόριθμους για να αναλύσουν τα δεδομένα των δημοσκοπικών εταιρειών, λαμβάνοντας υπόψη τις αποκλίσεις σε προηγούμενες εκλογικές διαδικασίας”. Σε κάποιο βαθμό η διαδικασία αντιπροσωπεύει το λεγόμενο “poll of polls” που συνθέτουν ειδικοί στις ΗΠΑ, όπως το FiveThirtyEight, αναφέρει το δημοσίευμα.

Σε αυτά τα πλαίσια, το Euractiv αναφέρει ότι είδε (πως είδε, τι είδε, πότε είδε, καμία αναφορά!) τέτοιου είδους δημοσκόπηση πολυεθνικής την περασμένη Παρασκευή (12 Μαΐου) η οποία “παραδόθηκε σε στελέχη της επιχείρηση και σε Ευρωπαίους παράγοντες” και εμφανίζει μία “εξαιρετικά κλειστή μάχη μεταξύ Νέας Δημοκρατίας και ΣΥΡΙΖΑ με οριακή διαφορά 0,5%”.

Συγκεκριμένα, το poll που επικαλείται το Euractiv εμφανίζει την ΝΔ να συγκεντρώνει το 33,45% έναντι του 32,92% του ΣΥΡΙΖΑ. Ακολουθεί το ΠΑΣΟΚ με 9%, ενώ το ΚΚΕ λαμβάνει 6%, η Ελληνική Λύση 4,8% και το ΜέΡΑ 25 το 3,7%.

Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση αυτή, η Νέα Δημοκρατία εκτιμάται ότι θα συγκεντρώσει 1.890.000 ψήφους, ακολουθούμενη από τον Σύριζα με 1.860.000 ψήφους και το ΠΑΣΟΚ με 510.000 ψήφους.

Το ποσοστό της αποχής αντιστοιχεί σε εκείνο των προηγούμενων ελληνικών εκλογών τον Ιούλιο του 2019 (42%).

Ο Ζαχαρίας Ζούπης της Οpinion Poll για την υποτιθέμενη δημοσκόπηση:  Ντροπή, αν κάποιοι  μπορούν να ντρέπονται!

Σήμερα μάθαμε ότι εκτός από την « αναξιοπιστία» των δημοσκοπήσεων και τη αναμενόμενη πολεμική σε βάρος τους  , ότι υπάρχει και το Euraktiv  ( θα έχει αξία να διερευνήσουν οι δημοσιογράφοι αν γνωστά πολιτικά στελέχη έχουν ιδιοκτησιακή σχέση μ΄αυτό). Αυτό το τόσο έγκυρο Μ.Μ.Ε μας πληροφορεί ότι πολυεθνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο Χρηματιστήριο Αθηνών διενεργούν τις δικές τους δημοσκοπήσεις με την παραδοσιακή και πιο δαπανηρή μεθοδολογία ψηφοδελτίων, δηλαδή συμπληρώνοντας αυτοπροσώπως ένα ερωτηματολόγιο ( σώπα!). Χρησιμοποιούν δε και  ειδικούς αλγόριθμους ( τρομερό!) για την ανάλυση των δημοσιευμένων αποτελεσμάτων άλλων εταιρειών δημοσκοπήσεων, λαμβάνοντας υπόψη τις αποκλίσεις που εμφάνισαν σε προηγούμενες εκλογικές περιόδους και αποδίδοντάς τους τον αντίστοιχο συντελεστή ακρίβειας!

Το παραμύθι όμως αποκτά μεγαλύτερο ενδιαφέρον μιας και το Euractiv «είδε» μια από αυτές τις δημοσκοπήσεις, η οποία παραδόθηκε την περασμένη Παρασκευή (12 Μαΐου) σε υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας που ζήτησε τη διεξαγωγή της, αλλά και σε σημαντικούς Ευρωπαίους παράγοντες! Σύμφωνα λοιπόν με μια τέτοια «έρευνα » της οποίας δεν δίνεται τεύχος αποτελεσμάτων και για την οποία δεν κατονομάζεται ο εντολέας, ούτε καν ποιος την υλοποίησε , οι εκτιμήσεις της διαφέρουν σημαντικά από τις δημοσκοπήσεις που έχουν δημοσιευτεί, δείχνοντας μάχη στήθος με στήθος μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ( μπράβο τα λογισμικά, αυτό είναι…)

Μιλάμε για τον ορισμό της απρέπειας, του ψεύδους, του fake news, της κοροϊδίας της κοινής γνώμης. Την ίδια στιγμή που χτυπιούνται, που αμφισβητούνται οι εταιρείες δημοσκοπήσεων με ονοματεπώνυμο, διεύθυνση , τηλέφωνο και ιστορία, οι οποίες ελέγχονται και πραγματοποιούν έρευνες κοινής γνώμης τηρώντας διεθνώς διαμορφωμένους κανόνες δεοντολογίας, κάποιοι σηκώνουν την σημαία μίας έρευνας που δεν υπάρχει πουθενά, αλλά την « είδε» το Euraktiv.

Ψάχνουν για ανθρώπους που δεν καταλαβαίνουν; Τουλάχιστον το 2019 είχαμε τρεις εταιρείες – γνωστές και μη εξαιρετέες – που άνοιξαν τρεις μήνες πριν τις ευρωεκλογές και έκλεισαν τρεις μήνες μετά τις εθνικές για να δημοσιεύσουν έρευνες που θα στήριζαν ότι « το παιχνίδι παίζεται» . Το αποτέλεσμα ήταν οι πραγματικές εταιρείες δημοσκοπήσεων να πέσουν μέσα, και να έχουμε διαφορά της τάξης του (9.5% στις ευρωεκλογές και του 8.5% στις εθνικές) , με την τριάδα που αναφέραμε να εξαφανίζονται « από την πιάτσα» . Κανένα παιχνίδι δεν παιζόταν. Τώρα δεν κάνουν καν τον κόπο να επικαλεστούν το όνομα μιας εταιρείας. Επικαλούνται ότι τάχα είδαν μια έρευνα, επικαλούνται λογισμικά, πολυεθνικές και χρηματιστηριακές για να πλασάρουν ένα ψέμα, μια παραχάραξη της πραγματικότητας που καταγράφουν όλες οι επίσημες εταιρείες δημοσκοπήσεων.

Τι να κάνουμε. Αυτά μπορούν κάποιοι, αυτά κάνουν. Μόνο που η Κυριακή είναι κοντά και θα κριθούμε όλοι, κόμματα, Μ.Μ.Ε και ασφαλώς και οι εταιρείες δημοσκοπήσεων. Αλήθεια όμως. Το Euraktiv θα εμφανιστεί την Κυριακή το βράδυ; Δεν καταλαβαίνουν πια ότι και στις « μαϊμουδιές» υπάρχουν όρια; Δεν καταλαβαίνουν ότι το σημερινό δείγμα γραφής αποτελεί μια μαύρη κηλίδα για την Δημοκρατία;

Ντροπή, αν κάποιοι  μπορούν να ντρέπονται. 

Δημοφιλη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Search
Close this search box.