-->
22.10.2021

Βρετανικό Μουσείο: Μπήκε νερό στην αίθουσα με τα Γλυπτά του Παρθενώνα – Τι είπε η Μενδώνη – H απάντηση του Μουσείου

Γλυπτά του Παρθενώνα: Οι σφοδρές βροχοπτώσεις τα τέλη του περασμένου μήνα στο Λονδίνο «έπληξαν» τα ελληνικά εκθέματα του Βρετανικού Μουσείου, καθώς σύμφωνα με την ιστοσελίδα Art Newspaper, είχαν σαν αποτέλεσμα την εισροή υδάτων στις ελληνικές γκαλερί, με συνέπεια την καθυστέρηση στην επαναλειτουργία τους.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με πηγές του μουσείου, επτά γκαλερί ελληνικής τέχνης, συμπεριλαμβανομένης της έκθεσης γλυπτών του Παρθενώνα στο Μουσείο, επρόκειτο να ανοίξουν ξανά για το κοινό στο τέλος Ιουλίου. Είχε προηγηθεί επτάμηνο κλείσιμο λόγω του lockdown και εργασιών συντήρησης. Κάτι τέτοιο δεν συνέβη, λόγω των βροχοπτώσεων της 25ης Ιουλίου, ενώ οι πλημμύρες οδήγησαν σε εισροή υδάτων σε μία από τις ελληνικές γκαλερί του μουσείου.

Εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου επιβεβαίωσε στην The Art Newspaper ότι «υπήρχε κάποια είσοδος νερού σε μία από τις γκαλερί» τον Ιούλιο, προσθέτοντας ότι δεν μπορούσε να προσδιορίσει τη συγκεκριμένη γκαλερί. Επιπλέον, δεν μπορούσε να ξεκαθαρίσει πότε θα ανοίξουν ξανά οι εκθέσεις για το κοινό.

Κατά το παρελθόν έχει επισημανθεί αρκετές φορές η κακή κατάσταση των χώρων που φιλοξενούν τους ελληνικούς θησαυρούς. Μάλιστα, το 2018, ελληνικά κανάλια μετέδωσαν εικόνες από νερό που στάζει στη γκαλερί όπου στεγάζονται γλυπτά, τα οποία αφαιρέθηκαν από τον Παρθενώνα από τον Λόρδο Έλγιν στις αρχές του 19ου αιώνα.

Στη φωτογραφία του The Art Newspaper από τον χώρο που φυλάσσονται τα ελληνικά εκθέματα – εικόνες μπορείτε να δείτε εδώ – διακρίνεται ένας ανεμιστήρας, για να αντιμετωπιστεί, προφανώς, πρόβλημα υγρασίας.

Σε απάντηση, το μουσείο είχε πει ότι «κανένα από τα γλυπτά δεν έχει υποστεί ζημιά και το ζήτημα έχει αντιμετωπιστεί».

Οι ελληνικές γκαλερί άνοιξαν για τελευταία φορά για το κοινό τον Δεκέμβριο του 2020. Στις 16 Δεκεμβρίου 2020, το μουσείο έκλεισε λόγω lockdown. Άνοιξε ξανά πέντε μήνες αργότερα, στις 17 Μαΐου 2021, αλλά οι συνήθεις εργασίες συντήρησης στις ελληνικές γκαλερί συνεχίστηκαν, με συνέπεια να παραμείνουν κλειστές.

«Τα Γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να επιστρέψουν στη γενέθλια γη»

«Δεν είναι η πρώτη φορά που δημοσιεύονται φωτογραφίες, οι οποίες αποκαλύπτουν ότι οι συνθήκες έκθεσης των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο, όχι μόνο δεν είναι οι ενδεδειγμένες, αλλά είναι από προσβλητικές έως επικίνδυνες».

Αυτό δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, απαντώντας σε χθεσινή ερώτηση που υπέβαλε το Art Newspaper Greece για δημοσίευμα της βρετανικής έκδοσής του, το οποίο αφορούσε την κατάσταση της αίθουσας όπου βρίσκονται τα Γλυπτά του Παρθενώνα, στο Βρετανικό Μουσείο.

Όπως ενημερώνει σχετική ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ, η κ. Μενδώνη υπογράμμισε, επίσης, ότι «τον Σεπτέμβριο του 2019, όταν είχαν δημοσιευθεί αντίστοιχες φωτογραφίες, είχαμε τονίσει ότι οι εικόνες αυτές ενισχύουν απόλυτα το δίκαιο, διαρκές και αδιαπραγμάτευτο αίτημα της Ελλάδας για την επανένωση των Γλυπτών».

«Τα Γλυπτά του Παρθενώνα, του κορυφαίου μνημείου του Δυτικού Πολιτισμού, πρέπει να επιστρέψουν στη γενέθλια γη, να πάψουν να είναι αποκομμένα από το μνημείο, στο οποίο ανήκουν και από το οποίο αποσπάστηκαν βίαια, και να εκτεθούν ξανά στο αττικό φως», κατέληξε ο η υπουργός Πολιτισμού.

H απάντηση του Βρετανικού Μουσείου στην ΕΡΤ για τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Το Βρετανικό Μουσείο έδωσε τελικά, απάντηση στο αίτημα της ΕΡΤ όσον αφορά τις συνθήκες έκθεσης των Γλυπτών του Παρθενώνα, αλλά και τον λόγο που τόσο καιρό οι αίθουσες του μουσείου με τα ελληνικά εκθέματα παραμένουν ερμητικά κλειστές.

«Οι αίθουσες 13 έως 18 στο ισόγειο του Βρετανικού Μουσείου έχουν αφαιρεθεί προσωρινά από τη δημόσια πρόσβαση. Το Μουσείο έχει αναλάβει ένα πρόγραμμα εργασίας σε αυτές τις γκαλερί και ο προγραμματισμός αυτής της εργασίας καθυστέρησε λόγω του αντίκτυπου της πανδημίας στο πρόγραμμα του Μουσείου.

Περαιτέρω εργασίες και έρευνες πραγματοποιήθηκαν φέτος το καλοκαίρι και αυτές οι γκαλερί είναι προς το παρόν κλειστές για να διασφαλιστεί η ασφάλεια των επισκεπτών μας και η συλλογή ενώ πραγματοποιούνται αυτές οι έρευνες.

Αυτά τα βασικά έργα αποτελούν μέρος ενός προγράμματος συντήρησης κτιρίων, το οποίο θα βοηθήσει να γίνουν μελλοντικά έργα στο κτίριο του Μουσείου. Παράλληλα με αυτές τις βασικές επισκευές, αναπτύσσουμε ένα στρατηγικό masterplan για να μεταμορφώσουμε το Μουσείο στο μέλλον. Θα περιλαμβάνει την ενεργή ανακαίνιση των ιστορικών κτιρίων και της περιουσίας μας, τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών μας και την ανάληψη μιας φιλόδοξης επανάληψης της συλλογής στα επόμενα χρόνια.

Το Μουσείο είναι ένα ιστορικό και διατηρητέο ​​κτίριο και υπάρχουν συνεχείς αξιολογήσεις υποδομής σε ολόκληρο τον χώρο. Έχουμε μια ομάδα ειδικών που κάνουν τακτικούς ελέγχους σε όλο το Μουσείο για να παρακολουθούν και να διασφαλίζουν την κατάλληλη διαχείριση των κινδύνων για τη συλλογή. Η φροντίδα της συλλογής και η ασφάλεια των επισκεπτών και του προσωπικού μας αποτελούν ύψιστη προτεραιότητά μας».





Διαβάστε επίσης