Πληθώρα αναπάντητων ερωτημάτων σχετικά με την πειρατεία του δεξαμενόπλοιου Brillante Virtuoso, ιδιοκτησίας του εφοπλιστή Μάριου Ηλιόπουλου, θέτει το πρακτορείο Bloomberg σε εκτεταμένο δημοσίευμά του. Τον Ιούλιο του 2011 το δεξαμενόπλοιο έπλεε στα επικίνδυνα νερά της Σομαλίας, και μετέφερε φορτίο 100 εκατ. δολαρίων, ενώ διέθετε όλο το σύγχρονο εξοπλισμό κατά της πειρατείας. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία Suez Fortune Investments Ltd (του κ. Ηλιόπουλου) είχε εξάλλου κανονίσει μικρή ομάδα ανδρών για την ασφάλεια του πλοίου.
Σύμφωνα με την ιστορία που διηγήθηκε το πλήρωμα, μέσα στη νύχτα εμφανίστηκε σκάφος με έξι οπλισμένους άνδρες που δήλωσαν ότι είναι ομάδα ασφαλείας. Ο πλοίαρχος μίλησε στον ασύρματο και στη συνέχεια τους επέτρεψε να επιβιβαστούν στο πλοίο. Επρόκειτο όμως για πειρατές, που συγκέντρωσαν το πλήρωμα σε μια αίθουσα και απομάκρυναν τον αρχιμηχανικό και τον καπετάνιο. Έπειτα ακούστηκαν πυροβολισμοί και εκρήξεις, το πλοίο πήρε φωτιά και όταν το δωμάτιο γέμισε καπνό οι ναύτες βγήκαν έξω και διαπίστωσαν ότι οι πειρατές είχαν εξαφανιστεί.
Η υπόθεση έχει οδηγήσει σε ένα γαϊτανάκι μηνύσεων, ερευνών και ανακρίσεων εδώ και έξι χρόνια. Ο εφοπλιστής υπέβαλε αίτηση για αποζημίωση στην ασφαλιστική του, η οποία κατέφυγε στη βοήθεια του Ντέιβιντ Μόκετ, έναν από τους καλύτερους εμπειρογνώμονες σε τέτοια θέματα. Ο ερευνητής ανέφερε ότι οι πειρατές δεν βάζουν φωτιά σε ακριβά πλοία, αλλά κλέβουν ό,τι μπορούν και κρατούν το πλήρωμα και το φορτίο για να ζητήσουν λύτρα. Ύστερα από λίγες ημέρες σκοτώθηκε, όταν εξερράγη εκρηκτικός μηχανισμός στο αυτοκίνητό του.
Τέσσερις μήνες αργότερα στο Λονδίνο, δύο όμιλοι ασφαλιστικών εταιρειών έπρεπε να αποφασίσουν αν θα καταβάλουν τις αποζημιώσεις για την υπόθεση του Brillante. To πρώτο αίτημα για αποζημίωση 30 εκατ. δολαρίων αφορούσε το πετρέλαιο που μετέφερε το πλοίο. Απευθυνόταν, μεταξύ άλλων, και στη Royal & Sun Alliance Insurance Group. To δεύτερο αίτημα αφορούσε αποζημίωση 100 εκατ. δολαρίων για το μηχανολογικό του εξοπλισμό και τα διαφυγόντα κέρδη. Τα χρήματα διεκδικούνταν από κοινοπραξία 10 ασφαλιστικών, των οποίων ηγείτο η Talbot Underwriting. Οι ασφαλιστικές ήταν απρόθυμες να συνεργαστούν, όμως η Royal & Sun είχε σημαντική νομική διαμάχη με έναν άλλον έλληνα πλοιοκτήτη, και για να μη δυσφημιστεί υπαναχώρησε και κατέβαλε τα 30 εκατ. δολάρια. Η κοινοπραξία της Τalbot αρνήθηκε να καταβάλει την αποζημίωση και έστειλε στελέχη της στην Ελλάδα να πληροφορηθούν περισσότερα για το Μάριο Ηλιόπουλο. Διαπίστωσε ότι και άλλο πλοίο του, το Elli, είχε προβλήματα στο Άντεν.
Το 2015, έπειτα από προετοιμασία δύο ετών, η κοινοπραξία των ασφαλιστικών υπό την Talbot κατηγόρησε τον Ηλιόπουλο ότι ενορχήστρωσε την επίθεση στο Brillante Virtuoso και περιέγραψε τον τρόπο με τον οποίο προκλήθηκε η καταστροφή στο πλοίο χωρίς να έχει υπάρξει επίθεση πειρατών. Υποστήριξε δε, ότι ο Ηλιόπουλος ήταν καταχρεωμένος, καθώς είχε δανειστεί τουλάχιστον 60 εκατ. δολάρια για να αγοράσει τα πλοία του, και το Brillante παρουσίαζε παρουσίαζε ζημιές περίπου 4 εκατ. δολαρίων το πρώτο εξάμηνο του 2011. Τον Απρίλιο του 2016 δικαστήριο του Λονδίνου τον κάλεσε να καταθέσει σχετικά με την υπόθεση, αποχωρώντας από το δικαστήριο συνελήφθη από τη βρετανική αστυνομία, ανακρίθηκε επί ώρες και μετά αφέθηκε ελεύθερος.
Το δημοσίευμα του πρακτορείου σημειώνει ακόμα ότι ο Ηλιόπουλος παραμένει ενεργός ως επιχειρηματίας στην Ελλάδα, και μάλιστα σκοπεύει να υποβάλει προσφορά για εξαγορά μεριδίου της Hellenic Seaways. Πάντως, δεν πήρε ποτέ τα 100 εκατ. δολάρια από την κοινοπραξία της Talbot. Οι έρευνες για την υπόθεση Brillante συνεχίζονται.