«Το ξήλωμα άρχισε από το 2012, ενώ από το 2015 και μετά έχουμε την “ολοκληρωτική φτωχοποίηση του σχολείου”, όχι μόνο οικονομικά, αλλά και από πλευράς ιδεών, προγραμμάτων και αντιλήψεων που μας γυρίζουν στη δεκαετία του ’50», ανέφερε η πρώην υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, στην παρουσίαση του βιβλίου του στελέχους της Δράσης, Τ. Αβραντίνη για την Παιδεία.
«Η Παιδεία είναι το κορυφαίο δημόσιο αγαθό σε κάθε ανεπτυγμένη κοινωνία. Αυτό που συζητείται είναι ο ρόλος του κράτους στην παραγωγή και διανομή αυτού του αγαθού, και το αποτέλεσμα του κρατισμού ως κυρίαρχη ιδεολογία στο σχολείο», επεσήμανε και δήλωσε ανοιχτή σε ιδέες, πειράματα και στην πολυμορφία που απαιτείται στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Τόνισε ότι χρειάζεται συναίνεση στα απολύτως αναγκαία που, κατά τη γνώμη της, είναι:
- Προϋπολογισμός για την Παιδεία ως προτεραιότητα της χώρας.
- Προγράμματα Σπουδών, ένα βασικό εθνικό πρόγραμμα και ευελιξία σε επίπεδο περιφέρειας, δήμου και σχολείου.
- Αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών σε τριετή βάση.
- Η κατάργηση των σημερινών εξετάσεων προϋποθέτει Εθνικό Απολυτήριο και ενεργό ρόλο του κάθε Πανεπιστημιακού Ιδρύματος.
- Κατάργηση του άρθρου 16 και προσπάθεια σε ευρωπαϊκό επίπεδο της δημιουργίας ενός οργανισμού της παρακολούθησης εφαρμογής των ποιοτικών προδιαγραφών.