To στοίχημα της επανεκκίνησης της οικονομίας έχει βάλει η κυβέρνηση και οι υπουργοί ήδη έχουν καταστρώσει τα σχέδιά τους, ο καθένας στον τομέα του. Σε ένα από τα πιο δυναμικά και νευραλγικά υπουργεία για να πάρουν μπροστά πάλι οι μηχανές της οικονομίας, αυτό το Υποδομών και Μεταφορών, σχεδιάζεται η επόμενη μέρα με έργα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.
«Θα πρέπει να επενδύσουμε σε παραγωγικούς τομείς, όπως είναι αυτός των μεγάλων project Υποδομών”, επαναλαμβάνει συνεχώς ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής με τα στοιχήματα να είναι πολλά.
Ήδη, στο υπουργείο Υποδομών, σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, σχεδιάζονται έργα που αγγίζουν τα 13 δισ. ευρώ. “Είμαστε έτοιμοι και έχουμε ήδη σχεδιάσει έργα τα οποία πλησιάζουν τα 13 δισεκατομμύρια ευρώ, έργα τα οποία θα δώσουν μεγάλη ώθηση και στην απασχόληση και στο ΑΕΠ της χώρας», είπε ο υπουργός μιλώντας στο Open.
Σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο τομέας των μεγάλων projects Υποδομών είναι ένας τομέας ο οποίος έχει πολύ μεγάλο πολλαπλασιαστή. «Αντί να ρίχνει λεφτά μια κυβέρνηση στην κατανάλωση όπως κατά κόρον κάναμε τα τελευταία χρόνια, ειδικά τα χρόνια μετά την είσοδό μας στο ευρώ, θα πρέπει νομίζω να επενδύσουμε σε αυτό που όλοι νομίζω ότι συμφωνούμε, είναι οι υγιείς τομείς τη ελληνικής οικονομίας», αναφέρουν.
Όπως επισημαίνει ο Κώστας Καραμανλής αυτά τα περίπου 13 δισ. ευρώ θα «πέσουν» σε έργα τα οποία είναι ήδη ώριμα και έχουν ήδη σχεδιαστεί. «Το μεγάλο στοίχημα είναι να μην καθυστερήσουμε, το μεγάλο στοίχημα της επόμενης μέρας είναι να πείσουμε τους Ευρωπαίους να ξεφύγουμε από τις δαιδαλώδεις διαδικασίες που υπάρχουν πολλές φορές και να τρέξουμε τα έργα πολύ πιο γρήγορα, δηλαδή να εκμεταλλευτούμε αυτή τη στιγμή κάποιες συμβάσεις παραχώρησης που υπάρχουν και τα οποία περιμένουμε εγκρίσεις», επαναλαμβάνει σε συζητήσεις του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Κάποια από αυτά τα έργα που επείγουν και σε μεγάλο βαθμό έχουν μπει στο «αυλάκι» είναι ο οδικός άξονας Ε65, το Πάτρα – Πύργος, το Άκτιο – Αμβρακία (150 εκατ), η Εσωτερική περιφερειακή Θες/νίκης (300 εκατ), ο ΒΟΑΚ και άλλα έργα που πρέπει να ξεκινήσουν πολύ γρήγορα.
«Εδώ που βρισκόμαστε πρέπει να σκεφτούμε εκτός πλαισίου και πρέπει να αφήσουμε τις αγκυλώσεις και τις γραφειοκρατίες πίσω μας. Διότι τα έργα αυτά υπάρχουν στα σκαριά, πολλά από αυτά είναι ώριμα, πολλά από αυτά πρέπει να ωριμάσουν ακόμη όπως παραδείγματος χάριν ο Β.Ο.Α.Κρήτης, ο οποίος εμείς ήδη τρέχουμε όλες τις μελέτες για να ωριμάσει, έτσι ώστε πραγματικά να πέσουν λεφτά στην οικονομία. Αλλά σε ποια οικονομία; Στην οικονομία της παραγωγικής δραστηριότητας», λέει ο Κώστας Καραμανλής.