Search
Close this search box.
Search

Ο άλλοτε κραταιός κατασκευαστής προσπαθεί να σώσει το ελικόπτερό του

Πριν 8 έτη

O Πρόδρομος Εμφιετζόγλου, πρόεδρος και ιδιοκτήτης της άλλοτε κραταιάς κατασκευαστικής εταιρείας φαίνεται πως καταφέρνει να αντικρούει επιτυχώς αλλεπάλληλα χτυπήματα, με πλειστηριασμούς εναντίον του από πιστωτές του. Ένα από τα πιο πρόσφατα, όπως αποκαλύπτει το Capital.gr, αφορά το Agusta 109 Power Elite, το ελικόπτερο του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου που κατασχέθηκε για χρέος της τάξης των 148 χιλιάδων ευρώ το πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου και έχει προγραμματιστεί να βγει σε πλειστηριασμό την 27η Ιανουαρίου στο Ειρηνοδικείο  Μεγάρων.emfietzoglou

Ωστόσο, η διαδικασία, που, όπως επισημαίνουν κύκλοι της εταιρείας, δεν αποτελεί παρά μοχλό πίεσης με στόχο την ικανοποίηση των υποχρεώσεων του οφειλέτη, έχει ανασταλεί, καθώς υπήρξε εξωδικαστικός συμβιβασμός μεταξύ των δύο μερών. Το ελικόπτερο θα έβγαινε “στο σφυρί” με τιμή πρώτης προσφοράς 1 εκατ. ευρώ, με την αξία του να εκτιμάται στο 1,5 εκατ. ευρώ.

Μάλιστα όπως αναφέρει η ιστοσελίδα, μπορεί ο πλειστηριασμός να αποφεύχθηκε, ωστόσο, δεν είναι η πρώτη φορά που η διοίκηση της εταιρείας μπαίνει σε περιπέτειες σχετικά με το αεροσκάφος.  Το 2013 εργαζόμενος της εταιρείας υπεξαίρεσε το ελικόπτερο με στόχο την άμεση ικανοποίηση οφειλής της εταιρείας της τάξης των 60.000 ευρώ. elikodromio_anavrita_vilaΚαι η κατοικία-μουσείο στα Ανάβρυτα Αμαρουσίου του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου κινδύνευσε το 2011 με κατάσχεση λόγω μη εξυπηρέτησης προσωπικού δανείου του επικεφαλής της εταιρείας, ενώ το 2014 η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων “έβγαλε στο σφυρί” το διαμέρισμά του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου στην λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου στη Θεσσαλονίκη. Οι δύο πλειστηριασμοί δεν πραγματοποιήθηκαν.melina emfietzoglou

Το μεγάλο άλμα ο κ. Εμφιετζόγλου το έκανε αρχές της δεκαετίας του ’80, όταν ανέλαβε τα χωματουργικά έργα στο αεροδρόμιο των Σπάτων. Στην πιάτσα πάντως λένε ότι οι εργολάβοι της εποχής είχαν «στήσει» τον διαγωνισμό. Επειδή η δουλειά ήταν μεγάλη, συνεννοήθηκαν να δώσουν συγκεκριμένου ύψους προσφορές, ώστε να πάρει ένας το έργο και μετά να μοιραστεί αναλογικά μεταξύ όλων. Για να βεβαιωθούν ότι οι προσφορές θα είναι στο ύψος που είχαν συμφωνήσει, ο παλαιότερος και πιο σεβάσμιος κατασκευαστής ήταν έξω από την πόρτα του γραφείου όπου βρισκόταν η επιτροπή στην οποία κατέθεταν τις προσφορές. emf

Ο κάθε εργολάβος έδειχνε την προσφορά του και του επέτρεπαν την είσοδο. Αγνωστο πώς τα κατάφερε, αλλά φημολογείται ότι ο κ. Εμφιετζόγλου πέρασε μια άλλη προσφορά από αυτή που επέδειξε στον «ελεγκτή», λίγο χαμηλότερη από αυτήν που είχαν συμφωνήσει ότι θα έδινε η μειοδότρια εταιρεία. Οταν βγήκαν τα αποτελέσματα οι άλλοι εργολάβοι έπαθαν σοκ, με την πορεία ανόδου της Μηχανικής να έχει μόλις ξεκινήσει.emfietzoglou2

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Μηχανική δεν είναι άγνωστα. Το καλοκαίρι του 2011 στη γενική συνέλευση της εταιρείας μιλώντας προς τους μετόχους δεν έκρυψε την οργή του λέγοντας πως «ο μεγαλύτερος τζαμπατζής σε αυτή τη χώρα είναι το ίδιο το Δημόσιο».  Η εταιρεία κάνει προσπάθειες να σταθεί όρθια και τα έχει καταφέρει. Πούλησε ένα μεγάλο συγκρότημα γραφείων και διαμερισμάτων στη Μόσχα αντί του ποσού των 26 εκατ. ευρώ, ενώ σχεδόν σε όλους τους προμηθευτές και υπεργολάβους έχει κάνει ένα κούρεμα της τάξης του 50%-70% στις συνολικές υποχρεώσεις της.
Σε κάθε περίπτωση και παρά τα προβλήματα, σήμερα, η εταιρεία “παραμένει στις επάλξεις”, καταφέρνοντας να λαμβάνει εγγυητικές επιστολές. Στο πλαίσιο αυτό, είχε συμμετάσχει κοινοπρακτικά με την ιταλική GD Infrastutture στη διεκδίκηση του έργου της κατασκευής έργων υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο. Τελικά το έργο, ύψους 174 εκατ. ευρώ, κατακυρώθηκε στην εταιρεία Πόρτο Καρράς, καθώς η ελληνοϊταλική κοινοπραξία μολονότι προσέφερε μεγαλύτερη, περίπου κατά 10% έκπτωση, αποκλείστηκε λόγω τυπικού κωλύματος.

Σε ηλικία 37 ετών, το 1974, ο Πρόδρομος Εμφιετζόγλου ίδρυσε στη Θεσσαλονίκη την Μηχανική, με τον ίδιο να παραμένει από τότε βασικός μέτοχος και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου. Η τεχνική εταιρεία μετατράπηκε, σταδιακά, σε όμιλο με σημαντική δραστηριότητα εντός και εκτός Ελλάδας · το 2007 ο όμιλος είχε εμφανίσει κύκλο εργασιών 227 εκατ. ευρώ, καθαρά κέρδη 47 εκατ. ευρώ και ανεκτέλεστο της τάξης των 600 εκατ. ευρώ.

Παρότι οι “κακές γλώσσες” χαρακτήριζαν γαλάζια την Μηχανική, κατά την καραμανλική περίοδο ελάχιστα έργα ανέλαβε. Εκείνη η περίοδος, εξάλλου, είχε άδοξο τέλος το οποίο σφράγισε την είσοδο της οικονομίας στην εποχή της αστάθειας και της ανυπαρξίας ρευστότητας.

Το κοινωνικό έργο του Πρ.Εμφιετζόγλου έχει υπάρξει διακριτό, με το όνομά του να συνδέεται με σειρά ευεργεσιών με τους Πομάκους και τους Τσιγγάνους της ακριτικής Θράκης, καθώς η Μηχανική έχει αναλάβει υπό την προστασία της 23 παραμεθόρια χωριά του Νομού Φλώρινας.

Το 1994 τιμήθηκε από τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο για την προσφορά του στην Ορθοδοξία, ενώ το 1997 η Ακαδημία Αθηνών τού απένειμε το Χρυσό Μετάλλιο για την εθνική, κοινωφελή και πολιτιστική του προσφορά. Ο κ. Εμφιετζόγλου είναι συλλέκτης έργων τέχνης, διατηρώντας στη βίλα του στο Μαρούσι μία πλούσια συλλογή με τουλάχιστον 500 εκθέματα των Γύζη, Θεόφιλου, Μόραλη, Τσόκλη, Μυταρά, Ζούνη, Λύτρα και Βολανάκη. Δημόσιο και ιδιώτες τής οφείλουν 250 εκατ. ευρώ, ενώ πολλά δημόσια και ιδιωτικά έργα έχουν αναβληθεί ή ακόμα και ακυρωθεί.

 

Δημοφιλη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Search
Close this search box.