Search
Close this search box.
Search

Σε περιπέτειες δύο κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές – Σταμάτησαν να πληρώνουν τα δάνειά τους

Πριν 8 έτη

Η εταιρεία Dryships συμφερόντων Γ. Οικονόμου ανακοίνωσε την αναστολή των πληρωμών όλων των δανείων της ξεκινώντας διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες εν μέσω της πρωτοφανούς κρίσης που πλήττει την αγορά φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.

“Με δεδομένη την παρατεταμένη υποχώρηση της αγοράς ξηρού φορτίου και τη συνεχιζόμενη ύφεση στις προοπτικές για τα ναύλα, η εταιρεία αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε συζητήσεις με τους δανειστές της για την αναδιάρθρωση του δανεισμού της. Τρεις δανειακές γραμμές ωρίμασαν και η εταιρεία δεν κατέβαλε την τελική δόση. Για τις εναπομείνασες δανειακές γραμμές η εταιρεία αποφάσισε να αναστείλει τις πληρωμές της προκειμένου να διατηρήσει την ρευστότητά της” αναφέρει η σχετική ανακοίνωση της Dryships, η οποία με βάση τον ισολογισμό της εμφανίζει δανεισμό ύψους 237 εκατ. δολαρίων. dragnis

Όπως αναφέρει το Capital.gr, η αποκάλυψη της αναστολής πληρωμών έγινε στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων τέταρτου τριμήνου της Dryships, όπου και η εταιρεία ανακοίνωσε καθαρές ζημιές 527,6 εκατ. δολαρίων. Ενδεικτικό της κατάστασης στην αγορά του ξηρού φορτίου είναι το γεγονός ότι μόνο οι απομειώσεις της αξίας πλοίων “κόστισαν” 119,1 εκατ. δολάρια, ενώ ακόμη 310,5 εκατ. δολάρια αφορούν στη διαγραφή της επένδυσης στην εταιρεία Ocean Rig. Εξαιρουμένων αυτών, τα αποτελέσματα της εταιρείας θα ήταν και πάλι ζημιογόνα, κατά 98 εκατ. δολάρια.

Πίσω από τις αρνητικές επιδόσεις, βρίσκεται η δραματική πτώση των ναύλων, με την εταιρεία να εμφανίζει έσοδα μόλις 23,8 εκατ. δολάρια (έναντι 99 εκατ. πέρυσι) όταν τα λειτουργικά έξοδα και τα έξοδα των πλοίων της ξεπερνούν τα 24,42 εκατ. δολάρια. Η μετοχή της εταιρείας έκλεισε χθες στα 11 σεντς έχοντας χάσει τον τελευταίο χρόνιο πάνω από το 87% της αξίας της (90 σεντς στις 10 Μαρτίου 2015), με την κεφαλαιοποίηση να έχει υποχωρήσει στα 67,75 εκατ. δολάρια.

Η εταιρεία συμφερόντων Γ. Οικονόμου έχει στόλο από 24 φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου αποτελούμενο από 4 capesize και 20 μικρότερα Panamax συνολικής χωρητικότητας 2,3 εκατ. τόνων. Επίσης διέθετε μερίδιο 40% στην Oceanrig την εταιρεία, η οποία επίσης έχει πληγεί από την κρίση που προκαλούν οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου στις υπεράκτιες έρευνες για υδρογονάνθρακες σε μεγάλα βάθη, καθώς δραστηριοποιείται στο συγκεκριμένο κλάδο με 6 υποστηρικτικά πλοία και πλατφόρμες. dragnis

Θυμίζουμε ότι τον Ιανουάριο είχαμε μια ακόμη ελληνικών συμφερόντων εταιρεία, τη Goldenport, συμφερόντων Πάρη Δραγνή με 8 πλοία (6 φορτηγά ξηρού φορτίου και 2 container) να αναστέλλει τις πληρωμές προς τις δανείστριες τράπεζες διαπραγματευόμενη και εκείνη την αναδιάρθρωση του δανεισμού της.Dragnis1

Η αγορά φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου μαστίζεται από τη δραματική πτώση των ναύλων, που έχει ως αποτέλεσμα τα έσοδα να μην καλύπτουν τα λειτουργικά κόστη, πολώ δε μάλλον τις δανειακές υποχρεώσεις. Ενδεικτικά να σημειώσουμε ότι χθες ο αντιπροσωπευτικός δείκτης Baltic Dry Index έκλεισε στις 376 μονάδες, παραμένοντας σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα (τον Ιούλιο βρισκόταν στις 1200 μονάδες ενώ το 2008 στις 11700 μονάδες). Πάντως τον τελευταίο μήνα έχει ανακάμψει από το ιστορικό χαμηλό όλων των εποχών που καταγράφηκε στις 10 Φεβρουαρίου με το δείκτη να υποχωρεί στις 290 μονάδες.

Δημοφιλη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Search
Close this search box.