Tο 2013 o γαλλικός οίκος ειδών πολυτελείας Louis Vuitton, έκλεισε το ένα από τα τρία καταστήματα που διατηρεί στην Ελλάδα – αυτό της Κηφισιάς. Σήμερα, η Louis Vuitton βάζει ένα ακόμη λουκέτο, στο κατάστημα της Θεσσαλονίκης. Tο κατάστημα κλείνει στις 15 Ιανουαρίου, καθώς τις τελευταίες ημέρες έγινε μια προσπάθεια λόγω των εορτών, αλλά και πάλι οι πωλήσεις ήταν απογοητευτικές.
Μετά το λουκέτο τη Θεσσαλονίκης η γαλλική εταιρεία θα μείνει μόνο με το κατάστημα της Βουκουρεστίου…
Επίσης όσοι επιθυμούν να προμηθευτούν τα ήδη του γνωστού οίκου θα μπορούν να απευθύνονται αποκλειστικά στο κατάστημα της οδού Βουκουρεστίου στην Αθήνα και κατά τους μήνες Μάρτιο-Οκτώβριο στο κατάστημα της Μυκόνου.
Το κατάστημα της Louis Vuitton στη Θεσσαλονίκη γνώρισε μεγάλες δόξες αποτελώντας σημείο αναφοράς στην οδό Προξένου Κορομηλά και στην αγορά της Θεσσαλονίκης κατά τα πρώτα δέκα χρόνια λειτουργίας. Εξάλλου, λόγω της δυναμικής που παρουσίαζε είχε επεκταθεί και ανανεωθεί ριζικά το 2009 φθάνοντας τα 270 τμ.
Η ιστορία της Luis V στη Θεσσαλονίκη όπως την περιγράφει το Athens Magazin
Λίγα χρόνια πριν, αρχές τις δεκαετίας του 2000. Η οδός Προξένου Κορομηλά στη Θεσσαλονίκη μετατρέπεται σε Μόντε Ναπολεόνε του Μιλάνου. Ο ένας μετά τον άλλον οι γνωστοί οίκοι ανοίγουν καταστήματα εκεί. Ο δρόμος έχει χάσει από καιρό την αίγλη του ως μπαρόδρομος που ήταν στη δεκαετία του ογδόντα και λόγω της μορφής του, αριστοκρατικός, κοντά στη θάλασσα, γίνεται ο ιδανικός τόπος να φιλοξενήσει τις ναυαρχίδες των μεγάλων υπογραφών μόδας.
Τα Σάββατα δεν μπορείς να περάσεις. Πολυτελή αυτοκίνητα κατεβάζουν κυρίες με ύφος πολλών καρδιναλίων, οδηγοί κουβαλούν στα πορτ μπαγάζ πακέτα και σακούλες, ζάμπλουτοι από τη γειτονική Βουλγαρία εκδράμουν για ψώνια.
Το Close Up, η απαστράπτουσα βίβλος του τοπικού life style έχει ειδικά κοσμικά ένθετα. Ειδικές εκδόσεις που ονομάζονται Gala και περιγράφουν την κοσμική ζωή της πόλης. Στο εξώφυλλο του συχνά πυκνά, με απαίτηση της ίδιας, η σύζυγος του εκδότη Αλέκου Μπακατσέλου, πρόεδρος της Στοργής ποζάρει με το ίδιο χαμόγελο. Στα ατελιέ των περιοδικών δουλεύει πολύ το photoshop. Όλα πρέπει να είναι άψογα.
Ο κ. Λάκης Γαβαλάς, η Marketing and Communication Manager της Louis Vuitton, κ. Χριστίνα Μαρτίνη, ο κ. Patrick Louis Vuitton, και ο τότε Νομάρχης Θεσσαλονίκης, κ. Παναγιώτης Ψωμιάδης
Στην πόλη υπάρχουν μερικά πολύ ακριβά εστιατόρια. Οι τιμές θυμίζουν ανάλογα resto του Μιλάνου ή του Παρισίου. Ο Μποτρίνι λανσάρει στο Τελλόγλειο μοριακή κουζίνα. Μεγάλα πιάτα που περιέχουν μια μικρή κουτσουλιά που εκρήγνυται στον ουρανίσκο. Κραυγές χαράς ακούγονται στη σάλα.
Οι παραμονές πρωτοχρονιάς μοιάζουν να μην έχουν τίποτε να ζηλέψουν από κείνες της νέας Υόρκης. Στα πάρτι μπαίνεις με πρόσκληση τυπωμένη πενταχρωμία σε χρυσό χαρτί και οι τιμές φτάνουν μέχρι και τα 250 ευρώ. Στα γνωστά κομμωτήρια της πόλης, το Yianni και το Nestor χρειάζεσαι κράτηση μήνα πριν για τις γιορτές και η make up artist Μαρία Παγωνάκη είναι το πιο ποθητό πρόσωπο σε κάθε σπίτι.
Στο χορό της Στοργής η Φάνη Κάτσου, ιδιοκτήτρια της Fena, χρυσή χορηγός της κοπής πίτας προσφέρει την επιταγή πάντα σε μια τεράστια μεγέθυνση για να φαίνεται το ποσό σε όλη την αίθουσα. Το Πανόραμα κυλάει πια προς όποια πλαγιά βρει ελεύθερο χώρο και τα σπίτια μοσχολουλιούνται σα ζεστό ψωμί. Σε τιμές Λονδίνου. Η πτήση της Swiss για τη Ζυρίχη είναι πάντα γεμάτη.
Στην Προξένου Κορομηλά και πάλι εκείνες τις μέρες. Το κατάστημα που κάνει τη μεγαλύτερη επιτυχία είναι αυτό της Lοuis Vuitton. Οι πιο ποθητές τσάντες logomania γίνονται στόχος όχι μόνο για τις επώνυμες κυρίες και κυρίους αλλά και για τα πλήθη που αδιαφορώντας για την αποπληρωμή φορτώνουν τις πιστωτικές τους με άπειρες δόσεις αρκεί να κυκλοφορούν με τη γνωστή χρυσή κλειδαρίτσα στον ώμο ή στο σπασμένο καρπό. Το κατάστημα είναι το πιο πετυχημένο σε πωλήσεις στη Νοτιανατολική Ευρώπη. Διακόσια εβδομήντα τετραγωνικά μέτρα και τα Σάββατα περιμένεις ουρά για να εξυπηρετηθείς. Να καταξιωθείς με μια τσάντα.
Δεκέμβριος 2015. Ανακοινώνεται ότι το κατάστημα Lοuis Vuitton στη Θεσσαλονίκη κλείνει. Εδώ και καιρό είναι η μοναξιά του πωλητή. Το πρόλαβε η Βalenciaga, η Escada, το Burberry, ο Λάκης Γαβαλάς, o Καρούζος.
Η πόλη ξεμένει από το μύθο της. Ένα μήνα πριν το κλείσιμο του Αγγελιοφόρου έφερε και τον κλονισμού του μύθου του εκδότη του. Τις τελευταίες Κυριακές, οι επί οκτώ μήνες απλήρωτοι εργαζόμενοι της εφημερίδας και του Close Up πηγαίνουν έξω από το σπίτι του εκδότη και της συζύγου του Τίμης Μπακατσέλου και διαδηλώνουν κρατώντας πανό με τις απαστράπτουσες φωτογραφίες της οικογένειας. Ζητώντας τα δεδουλευμένα τους. Ευτυχώς έμειναν οι σημαντικές δωρεές της Στοργής όπως το Αιματολογικό Κέντρο που κτίστηκε στο γενικό νοσοκομείο Γ. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Η κυρία Φάνη Κάτσου χρυσή χορηγός της Στοργής έχει πτωχεύσει προ καιρού. Το Νοέμβριο έγινε και η σχετική διαδικασία διεκδικήσεων. Στο δικαστικό μέγαρο υπάρχει μια ντουλάπα γεμάτη εκατοντάδες φακέλους με πιστωτές της που αναμένουν αλλά δεν θα πάρουν ποτέ ούτε ευρώ.
Τα εστιατόρια αυτής της κατηγορίας σχεδόν εξαφανίστηκαν, τα πάρτι της πρωτοχρονιάς δεν έχουν την ίδια λάμψη εδώ και καιρό, πολλές επώνυμες οικογένειες της πόλης έβγαλαν στο σφυρί τα σπίτια του Πανοράματος, του Αγίου Αθανασίου ή της Χαλκιδικής. Αγοραστές είναι πια νεόπλουτοι Ρώσοι και Βαλκάνιοι.
Στα πάρκινγκ του κέντρου υπάρχουν παρκαρισμένα, χωρίς πινακίδες, πανάκριβα αυτοκίνητα που έχουν παρατήσει εκεί οι ιδιοκτήτες τους από καιρό. Δεν έχουν πλέον να πληρώσουν ούτε το πάρκινγκ.
Οι πιστωτικές κάρτες που φούσκωναν για χρόνια έχουν ακυρωθεί πια. Τα κορίτσια που έγραφαν τα λαμπερά θέματα στα περιοδικά άλλαξαν δουλειά. Ή δεν έχουν δουλειά. Η ψευδαίσθηση έχει τελειώσει. Απότομα. Όπως απότομα ξεκίνησε. Όταν όλοι, ή τέλος πάντων οι περισσότεροι πιστέψαμε, πως η χώρα αυτή ήταν γεννημένη να γίνει η Ελβετία του Νότου. Η αλήθεια είναι πως είχαμε δει πολλές ταινίες μάλλον. Ή απλά υπήρξαμε ευκολόπιστοι. Money easy come, easy go. Αυτά”.