Search
Close this search box.
Search

“Πάγος” στο επίδομα θέρμανσης, “καίνε” τα τέλη κυκλοφορίας (παραδείγματα)

Πριν 9 έτη

Πετρέλαιο για να ζεσταθούν και όχι για να …κινηθούν, θα αναζητούν πλέον τα ελληνικά νοικοκυριά αφού από τη μια περικόπτονται δραστικά οι δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης, ενώ έρχονται αυξήσεις – “φωτιά” για τα ΙΧ αυτοκίνητα.

Με βάση όσα αναφέρουν πηγές του υπουργείου Οικονομικών, έρχεται βαρυχειμωνιά για εκατοντάδες χιλιάδες φτωχά νοικοκυριά, αφού:

–          το εισοδηματικό κριτήριο για τη χορήγηση του επιδόματος θα μειωθεί περίπου 60%. Δηλαδή, ενώ σήμερα ισχύει όριο εισοδήματος 30.000 ευρώ για τον άγαμο, στο εξής θα το δικαιούνται μόνον όσοι βγάζουν κάτω από 12.000 ευρώ το χρόνο.

–          το όριο επιφάνειας κύριας κατοικίας θα μειωθεί κάτω από τα 120 τ.μ. που ανέρχεται σήμερα.

–          καταργείται η επιδότηση των 0,35 ευρώ ανά λίτρο πετρελαίου θέρμανσης και θα κλιμακώνεται ανάλογα με την γεωγραφική ζώνη στην οποία κατοικεί κάθε δικαιούχος. Η κλιμάκωση του ποσού θα οδηγεί σε επίπεδα χαμηλότερα των 0,35 ευρώ το λίτρο.

–          καταργείται και η προκαταβολή του επιδόματος. Στο εξής, μόνον όποιος έχει λεφτά να προμηθευτεί πετρέλαιο, θα μπορεί να αγοράζει και μετά να υποβάλει δικαιολογητικά για να του επιστραφούν. Η διαδικασία αυτή θα πετάξει έξω από το σύστημα όσους ζουν με εισοδήματα φτώχειας κάτω από 5.000 ευρώ το χρόνο.

Από την άλλη, έως την επόμενη εβδομάδα αναμένονται και οι αποφάσεις για τα νέα τέλη κυκλοφορίας. Αναμένονται αυξήσεις οι οποίες αφορούν τα καινούρια, μεγάλου κυβισμού και εμπορικής αξίας οχήματα. Επίσης, εξετάζεται η κατάργηση των εξαιρέσεων σε πετρελαιοκίνητα και υβριδικά αυτοκίνητα.

Τα σενάρια που εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών για τα τέλη κυκλοφορίας προβλέπουν:

– Αύξηση περίπου κατά 20% των καινούργιων Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού.

– Μικρή μείωση περίπου 5% για τα μικρά παλαιά Ι.Χ.

– Διατήρηση των ίδιων τελών κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα μεσαίου κυβισμού.

– Κατάργηση των μηδενικών τελών που υπολογίζονται με βάση του ρύπους. Εναλλακτικά εξετάζεται η μείωση του ορίου των 99γρ./ CO2 στα 80 γρ./CO2. Άλλες προτάσεις προβλέπουν αυξήσεις στους συντελεστές από 10% έως και 50% με τις μεγαλύτερες αυξήσεις να προβλέπονται για τα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας άνω των 1.500-1.800 κ.ε.

Δημοφιλη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Search
Close this search box.