Την έντονη διαφωνία του για την τροπολογία του Νίκου Φίλη που εισήχθη στο νομοσχέδιο για τα βοσκοτόπια και προβλέπει την ρουσφετολογικού τύπου επιλογή νέων διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μέσω προσωπικής συνέντευξης, εκφράζει ο Ντέκλαν Κοστέλο, επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Κομισιόν στην Αθήνα.
«Η ψήφιση των τροπολογιών που κατατέθηκαν στο νομοσχέδιο για τα βοσκοτόπια δεν θα ήταν σύμφωνη με το μνημόνιο και θα μας υποχρέωνε να επανεξετάσουμε την αξιολόγησή μας για την συνεργασία της ελληνικής κυβέρνησης με τους θεσμούς για την εφαρμογή του προγράμματος ESM», αναφέρει ο κ. Κοστέλο σε επιστολή του προς τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη, σύφωνα με αποκαλυπτικό δημοσίευμα στην Εφημερίδα των Συντακτών.
«Αξιοποιούμε την ευρωπαϊκή εμπειρία, σε συνεργασία με τους θεσμούς και τον ΟΟΣΑ, αλλά το υπουργείο Παιδείας νομοθετεί, προκειμένου να αντιμετωπίζει επείγοντα λειτουργικά προβλήματα, με σεβασμό στη συνταγματική τάξη και τις υποχρεώσεις της χώρας». Αυτό δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, απαντώντας στα σημερινά δημοσιεύματα που φέρουν τον εκπρόσωπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο κουαρτέτο των θεσμών που επιτηρούν την ελληνική οικονομία Ντέκλαν Κοστέλο, να ζητά την απόσυρση του νέου συστήματος επιλογής Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που ψηφίστηκε, κατά πλειοψηφία στη Βουλή.
Ο υπ. Παιδείας, λίγο αργότερα αναφερόμενος στην τροπολογία για την επιλογή διευθυντών στα σχολεία, υποστηρίζει ότι αξιοποιεί «την ευρωπαϊκή εμπειρία, σε συνεργασία με τους θεσμούς και τον ΟΟΣΑ» για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα ο κ. Φίλης δήλωσε: «Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με σχέδιο και μεθοδικότητα, προχωρεί στις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Με τον Εθνικό-Κοινωνικό Διάλογο, επιδιώκουμε τη μεγαλύτερη δυνατή συνεννόηση, ώστε η δημόσια εκπαίδευση να ξαναγίνει αντικείμενο του δημοσίου ενδιαφέροντος, καθώς και ουσιαστικός παράγοντας, προκειμένου η χώρα να περάσει από την κρίση στην ανάπτυξη.
Στο πλαίσιο αυτό, αξιοποιούμε την ευρωπαϊκή εμπειρία, σε συνεργασία με τους θεσμούς και τον ΟΟΣΑ. Είναι προφανές, όμως, ότι το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων είναι αναγκασμένο να νομοθετεί. Νομοθετεί, προκειμένου να αντιμετωπίζει επείγοντα λειτουργικά προβλήματα, με σεβασμό στη συνταγματική τάξη και τις υποχρεώσεις της χώρας. Και βεβαίως, με ευθύνη απέναντι στη νέα γενιά».