H διάσημη ηθοποιός Scarlett Johansson στρέφεται δικαστικά κατά μίας εφαρμογής τεχνητής νοημοσύνης που χρησιμοποιήσε την εικόνα, το όνομά της και τη φωνή της για να δημιουργήσει μία διαφήμιση, χωρίς να έχει πάρει την οποιαδήποτε έγκριση της σταρ.
Πρόκειται για μία διαφήμιση που διαρκεί 22 δευτερόλεπτα και προβλήθηκε στην πλατφόρμα Χ (πρώην Twitter). Για να δημιουργηθεί χρησιμοποιήθηκαν πραγματικές εικόνες της ηθοποιού, στις οποίες έγινε σχετική επεξεργασία.
Οι εκπρόσωποι της 38χρονης μίλησαν στο Variety και τόνισαν ότι έλαβαν σχετικά μέτρα ενάντια στο διαφημιστικό ποστ που εμφανίστηκε για πρώτη φορά online στις 28 Οκτωβρίου. Οι ίδιοι επεσήμαναν ότι παίρνουν πολύ στα σοβαρά αυτά τα ζητήματα. Η διαφήμιση έχει ήδη κατεβεί από το μέσο, αλλά αυτό δεν αρκεί για την Johansson, που είναι μια ακόμα διάσημη προσωπικότητα που έχει πέσει θύμα των εργαλείων τεχνητής νημοσύνης, όπως ο Tom Hanks, που λίγο καιρό πριν εμφανίστηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να διαφημίζει οδοντιατρικές υπηρεσίες, ενώ ποτέ δεν είχε γυρίσει τέτοιο σποτ.
Δυστυχώς το συγκεκριμένο κομμάτι της τεχνολογίας δεν έχει ρυθμιστεί νομοθετικά όσο στοχευμένα πρέπει κι έτσι μέχρι να δημιουργηθεί νέα νομοθεσία που θα καλύπτει τέτοιες περιπτώσεις, τα θύματα τέτοιων περιστατικών θα έχουν περιορισμένη προστασία. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, δε μπορούμε βέβαια παρά να μη σκεφτούμε το ρόλο της Johansson στην ταινία Her, όπου υποδύθηκε μία «γυναίκα» προϊόν τεχνητής νοημοσύνης και να κάνουμε τους παραλληλισμούς του πώς η ζωή μιμείται καμιά φορά την τέχνη, αλλά με άκομψο τρόπο.