Search
Close this search box.
Search

Πότε και πού θα φτάσει το μετρό με τις νέες επεκτάσεις

Πριν 3 έτη

Το χρονοδιάγραμμα των νέων σταθμών του Μετρό προς Ίλιον, Γλυφάδα, Καλλιθέα, Μαρούσι και Πετρούπολη, που πρόκειται να υλοποιηθούν από την Αττικό Μετρό, ανέλυσε μέσα από το βήμα του 5ου Συνεδρίου Υποδομών-Μεταφορών ITC 2022 ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό η πρώτη επέκταση που θα δούμε να υλοποιείται είναι η βορειοδυτική επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον με 3 νέους σταθμούς.

Αυτοί είναι οι: «Παλατιανή», «Ίλιον» και «Άγιος Νικόλαος».

Η επέκταση θα έχει κόστος 350 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2021-207, ενώ θα μεταφέρει καθημερινά 55.000 επιβάτες.

Η δεύτερη αφορά την επέκταση του Μετρό προς Γλυφάδα. Η επέκταση προς Γλυφάδα προβλέπει την κατασκευή τριών νέων σταθμών, δύο εκ των οποίων θα βρίσκονται επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης και ο τρίτος τερματικός σταθμός στην εκκλησία του Αγίου Κωνσταντίνου.

Και η τρίτη, η επέκταση προς Καλλιθέα, όπου προβλέπεται η κατασκευή 4 σταθμών, με τον τερματικό σταθμό να βρίσκεται στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Όσον αφορά τις επεκτάσεις της Γραμμής 4, όπως ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, μελετάται η πρώτη επέκταση από το Γουδή μέχρι το Μαρούσι. Σε αυτήν την επέκταση έχουν ολοκληρωθεί οι γεωλογικές και γεωτεχνικές έρευνες και σύντομα θα προχωρήσουν και οι υπόλοιπες μελέτες. Η επέκταση αυτή θα φτάσει μέχρι την Εθνική Οδό στο ύψος της Λυκόβρυσης και θα διαθέτει 11 σταθμούς. Το κόστος του έργου εκτιμάται σε 1,3 δισ. ευρώ.

Παράλληλα, μελετάται και η επέκταση της γραμμής 4 από το Άλσος Βεΐκου προς Πετρούπολη. Η γραμμή αυτή θα περνά από πυκνοκατοικημένες περιοχές όπως τα Πευκάκια, η Νέα Φιλαδέλφεια και οι Άγιοι Ανάργυροι.

Νέος σταθμός στη γραμμή 3

Επίσης ένα πολύ σημαντικό νέο είναι πως πρόκειται να προστεθεί ένας νέος σταθμός στη γραμμή 3, ανάμεσα στους σταθμούς «Ελαιώνας» και «Κεραμεικός». Λόγω τεχνικών θεμάτων έχει εξεταστεί η λύση να συνδεθεί ο σταθμός με τη γραμμή με υπόγειο κινούμενο πεζοδρόμιο/διάδρομο (αντίστοιχο με αυτό των αεροδρομίων) για να συνδεθεί το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Στο τέλος του καλοκαιριού τοποθέτησε την έναρξη λειτουργίας της γραμμής 3 από τη Νίκαια μέχρι το Δημοτικό Θέατρο στον Πειραιά ο κ. Κουρέτας. «Θα γίνουν πράξη οι συνδυασμένες μεταφορές, θα ενώσουμε το κεντρικό λιμάνι της πρωτεύουσας με το κεντρικό της αεροδρόμιο», είπε χαρακτηριστικά.

Δημοφιλη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Search
Close this search box.