-->
03.07.2022

Σάλος στην Κίνα με φωτογράφιση του Dior- «Υποτιμά τις Κινέζες»

Με το γαλλικό κολοσσό της μόδας Dior τα έβαλαν τα ΜΜΕ της Κίνας. Αφορμή στάθηκε μια φωτογραφία που απεικόνιζε μια Ασιάτισσα με «υποτιμητικό», όπως υποστήριξαν, τρόπο.

Η φωτογραφία, η οποία ήταν μέρος της έκθεσης «Lady Dior» του οίκου μόδας στη Σαγκάη, απεικονίζει ένα μοντέλο από την Ασία να φορά ένα παραδοσιακό φόρεμα και να κρατά μια τσάντα Dior. Η φωτογραφία έχτηκε πυρά αυτή την εβδομάδα από τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης επειδή παρουσίαζε το μοντέλο να έχει «απόκοσμα μάτια, ζοφερό πρόσωπο και τεράστια, βαρυφορτωμένα νύχια, σε στυλ της δυναστείας των Τσινγκ».’

Αν και ο Dior δεν δημοσίευσε δήλωση σχετικά με τη διαμάχη, επιβεβαίωσε στο εμπορικό έντυπο μόδας «Business of Fashion» ότι η φωτογραφία είχε αφαιρεθεί από την έκθεση. Ο οίκος φέρεται επίσης να κατέβασε τη φωτογραφία από την κινεζική πλατφόρμα κοινωνικών μέσων Weibo.

Η φωτογραφία, την οποία τράβηξε ο Κινέζος φωτογράφος Τσεν Μαν, προκάλεσε την οργή των μέσων ενημέρωσης, που έκαναν λόγο για υποτίμηση των Ασιατισσών και προβολή τους με βάση δυτικά στερεότυπα.

Σε ένα άρθρο της Δευτέρας με τίτλο «Έτσι είναι οι Ασιάτισσες στα μάτια του Dior;», η εφημερίδα Beijing Daily είχε σημειώσει ότι η εικόνα κάνει τους Κινέζους καταναλωτές να νιώθουν άβολα. Η δημοσίευση επέκρινε τον φωτογράφο επειδή «έπαιξε με τους κανόνες των εμπορικών σημάτων ή των αισθητικών προτιμήσεων του δυτικού κόσμου».

Υποστηρίζοντας ότι τόσο ο Dior όσο και ο φωτογράφος είχαν «φύγει πολύ μακριά από την πραγματικότητα», η εφημερίδα China Women’s News δημοσίευσε ένα άρθρο την Τετάρτη που έλεγε ότι η φωτογραφία «έδειχνε την πρόθεσή τους να εξευτελίσουν τις Κινέζες και να διαστρεβλώσουν την κινεζική κουλτούρα».

Εν τω μεταξύ, οι Global Times σημείωσαν ότι η «παρατεινόμενη διαμάχη θα μπορούσε να δημιουργήσει μια λεπτή κατάσταση» για τον Dior και άλλες παγκόσμιες φίρμες – για τις οποίες η «μαζική» αγορά ειδών πολυτελείας της Κίνας είναι μια από τις μεγαλύτερες πηγές εσόδων. Η εφημερίδα ανέφερε ότι το κινεζικό κοινό γίνεται «ολοένα και πιο ευαίσθητο» ως προς την απεικόνιση και τη μεταχείριση του κινεζικού λαού και πολιτισμού από ξένες εταιρείες.

ΠΗΓΗ: RT






Διαβάστε επίσης