Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδας (ΣΕΠΕΕ) οι έλληνες καταναλωτές σε όλη τη χώρα δαπάνησαν 2,8 δισ. ευρώ, για αγορές ενδυμάτων το πρώτο 10μηνο φέτος (Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2024).
Το ποσό εμφανίζει αύξηση 3,7% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ την ίδια περίοδο, οι εξαγωγές και οι εισαγωγές της αλυσίδας ένδυσης-κλωστοϋφαντουργίας ακολούθησαν φθίνουσα πορεία.
Ειδικά για τον μήνα Οκτώβριο, καταγράφηκε σημαντική αύξηση κατά 14,4% των λιανικών πωλήσεων ενδυμάτων στην Ελλάδα, ενώ αντίθετα οι εξαγωγές σημείωσαν πτώση κατά 9,5%, λόγω της συνεχιζόμενης μειωμένης ζήτησης στις διεθνείς αγορές.
«Η συνολική αξία των εξαγωγών της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας στο πρώτο δεκάμηνο του 2024 ανήλθε σε 1,36 δισ. ευρώ, έναντι 1,56 δισ. ευρώ το 2023, με μείωση κατά 12,9%», σημειώνει χαρακτηριστικά στην ανακοίνωσή του ο ΣΕΠΕΕ και προσθέτει ότι οι εξαγωγές ενδυμάτων υποχώρησαν κατά 13,2%, της κλωστοϋφαντουργίας κατά 18,7% και του βαμβακιού κατά 5,1%.
Σε πτωτική πορεία κινήθηκαν και οι εισαγωγές της αλυσίδας ένδυσης, υποχωρώντας κατά 3,3% στο πρώτο 10μηνο φέτος και έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος, έχοντας διαμορφωθεί σε 2,76 δισ. ευρώ, από 2,87 δισ. ευρώ αντίστοιχα. Οπως διευκρινίζει ο ΣΕΠΕΕ στην ανακοίνωσή του, η μείωση των εισαγωγών στην ένδυση ανήλθε σε 0,3% και στην κλωστοϋφαντουργία σε 11,5%.