-->
13.06.2024

Τέμπη: Τι αναφέρει το πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας για τη σύμβαση 717 – Ξεκινούν οι απολογίες

Λάθη, καθυστερήσεις και παραλείψεις καταγράφει το πολυσέλιδο πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας για τη σύμβαση 717 για την αποκατάσταση του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης – Προμαχώνα.

Στην ογκώδη δικογραφία, 185 σελίδων, για την τραγωδία στα Τέμπη προστέθηκε και το πολυσέλιδο πόρισμα των επιθεωρητών της αρχής Διαφάνειας για τις ελλείψεις και τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς και την πορεία της επίμαχης σύμβασης 717.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, την έκθεση συνέταξαν δύο ελεγκτές της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας και το τελικό πόρισμα συντάχθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου 2021.

Αντικείμενου ελέγχου ήταν η εξέταση της υλοποίησης της σύμβασης έργου 717 με τίτλο: «Ανάταξη και αναβάθμιση του Συστήματος Σηματοδότησης –Τηλεδιοίκησης και Αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς στον Άξονα Αθήνα –Θεσσαλονίκη –Προμαχώνας»

Η υπογραφή σύμβασης ήταν στις 26/9/2014 και όριζε:

-ολοκλήρωση μέσα 2 χρόνια -24 μήνες-, μέχρι τις 26 Σεπτεμβρίου 2016.
-7 τμηματικές προθεσμίες, ως σταθμοί ενδιάμεσου ελέγχου της προόδου του έργου. Εδώ υπάρχουν και 8 παρατάσεις για την τελική ημερομηνία παράδοσης και για τμηματικές προθεσμίες.

Συμπέρασμα επιθεωρητών:

-Ο προϊστάμενος διεύθυνσης έργων και οι επιβλέποντες μηχανικοί, δεν μερίμνησαν για την εμπρόθεσμη επανυποβολή από τον ανάδοχο των επί μέρους μελετών και για την εμπρόθεσμη έγκριση τους.

-Παρέλειψαν να τηρήσουν την υποχρεωτική προθεσμία εγκρίσεως των μελετών αυτών

-Δεν μερίμνησαν για την τήρηση των εφαρμογής του Συστήματος Σηματοδότησης με ηλεκτρονόμους.

-Δεν προέβησαν σε περαιτέρω ενέργειες κατά του Αναδόχου για καθυστέρηση υλοποίησης του αρχικού χρονοδιαγράμματος.

Για την τηλεδιοίκηση Αθήνα – Λάρισα – Θεσσαλονίκη

Για την τηλεδιοίκηση Αθήνας και Λάρισας, καταλήγουν στο συμπέρασμα πως «σφάλματα στη δημοπράτηση οδήγησαν στην υποχρέωση αντικατάστασης παρωχημένου και μη ασφαλούς εξοπλισμού τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης, προκειμένου να αποκατασταθεί η διασύνδεση και η συμβατότητα του νέου ηλεκτρονικού εξοπλισμού με τον υφιστάμενο».

Τέλος, το ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ θα έπρεπε να επιδείξει, όπως αναφέρεται στην έκθεση, την απαιτούμενη επιμέλεια την εμπρόθεσμη υλοποίηση των διαδικασιών του έργου αφενός για να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση και αφετέρου για να αποφευχθεί η πρόκληση περαιτέρω καθυστερήσεων στην ολοκλήρωσή τους.

Ξεκινούν τη Δευτέρα οι απολογίες

Με τον συμβασιούχο σταθμάρχη, θα ξεκινήσουν αύριο, Δευτέρα οι απολογίες των τριών κατηγορούμενων, οι δύο σταθμάρχες και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, που είχαν πάρει προθεσμία για να παρουσιαστούν ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή για τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη.

Συγκεκριμένα, αύριο Δευτέρα Δευτέρα 27 Μαρτίου, θα περάσει την πόρτα του Ειδικού Εφέτη Ανακριτή για να απολογηθεί ο συμβασιούχος σταθμάρχης της Λάρισας. Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, θα ισχυριστεί ότι η βάρδια του έληγε στις 10 το βράδυ και ο ίδιος έφυγε στις 10:15.

Την Τρίτη 28 Μαρτίου, θα απολογηθεί ο παλαιότερος σταθμάρχης, μόνιμος υπάλληλος του ΟΣΕ. Πρόκειται για τον άνθρωπο του οποίου η βάρδια έληγε στις 11 το βράδυ αλλά φέρεται να αποχώρησε νωρίτερα.

Ο ίδιος θα ισχυριστεί ότι ακόμη κι αν βρισκόταν εκεί μέχρι και τις 11, δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι για να αποφευχθεί η τραγωδία, καθώς η αμαξοστοιχία 62 έφτασε στον σταθμό της Λάρισας στις 11.02 το βράδυ.

Τέλος, την Πέμπτη 30 Μαρτίου στον ανακριτή θα οδηγηθεί και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, του οποίου η απολογία θα γίνει με υπόμνημα 80 σελίδων. Ο επιθεωρητής αναμένεται να προβάλει τον ισχυρισμό ότι είχε ζητήσει στη βάρδια και μέχρι και τις 11 να υπάρχουν δύο άτομα



Διαβάστε επίσης