Αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας για να εισπράξει 150-200 εκατ. ευρώ περισσότερα από πέρυσι (δηλαδή 1,3 δισ. έναντι 1,15 το 2014) σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών , αλλά αδυνατεί να εισπράξει περί τα 300 εκατ. ευρώ από τέλη κυκλοφορίας του παρελθόντος.
Σύμφωνα με στοιχεία που αποκαλύπτει το 15 minutes, μόνον φέτος για τα τέλη του 2015 οι ιδιοκτήτες άφησαν «φέσι» στο δημόσιο 82,2 εκατ. ευρώ. Συνολικά τα χρέη αυτά φτάνουν στα 299 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 2,8 εκατομμύρια τα χρωστάνε ιδιοκτήτες πάνω από 30 χρόνια (πριν το 1991!) ενώ σε ρύθμιση έχουν μπει και πληρώνονται τμηματικά μόλις τα 67 εκατομμύρια.
Από την άλλη, οι αρμόδιες υπηρεσίες βάζουν «πάγο» στα σχέδια για νέου τύπου τέλη, αναλόγως της αξίας των αυτοκινήτων. Για το λόγο αυτό, σχεδιάζεται «οριζόντια» κατάργηση εκπτώσεων και απαλλαγών για υβριδικά κλπ, αλλά και «καπέλο» που θα ξεκινά από 30-50 ευρώ τουλάχιστον για όσους απαλλάσσονταν πλήρως ως τώρα.
Έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες, το βάρος θα πέσει στους ιδιοκτήτες οχημάτων της τελευταίας 5ετίας, οχήματα που τα τέλη βάσει των εκπομπών ρύπων πλήρωναν ελάχιστα ή μηδενικά τέλη, και ιδιαίτερα σε υβριδικά οχήματα μεγάλης εμπορικής αξίας ή πετρελαιοκίνητα με υψηλές εκπομπές ρύπων. Με αυξήσεις στους συντελεστές για τα πιο υψηλά κλιμάκια ρύπων, η επιβάρυνση αναμένεται να φτάνει και τα 200 ευρώ. Επίσης εξετάζεται να μπει και στα καινούργια ΙΧ πρόσθετο τέλος μεγάλου κυβισμού (πχ από 2.000 κυβικά και άνω), πέραν του Τέλους που θα υπολογίζεται με τους ρύπους.
Αντιθέτως, όσοι έχουν παλιό αυτοκίνητο δεν θα δουν ελάφρυνση, αφού η όποια μείωση για αυτούς δεν θα ξεπερνά το 5%.