Για Κωνσταντινούπολη και από εκεί προς τη Μαύρη Θάλασσα, κατευθύνεται το τουρκικό γεωτρύπανο Κανουνί (Kanuni), που την περασμένη Τετάρτη απέπλευσε από το λιμάνι της πόλης Τασουτζού στον κόλπο της Μερσίνας στη Ν.Α. Τουρκία.
Τις τελευταίες ώρες το Κανουνί, πλέει σε διεθνή ύδατα στο Αιγαίο Πέλαγος, κινούμενο Ν.Δ. της Ρόδου, της Κω και της Καλύμνου, ενώ στις 01:00 πμ βρισκόταν ανάμεσα στη Λέρο και τη νησίδα Λέβιθα και στις 06.00 έπλεε ανάμεσα σε Μύκονο και Ικαρία.
Αντί για Ανατολική Μεσόγειο Μαύρη Θάλασσα
Το γεωτρύπανο, δεν συνοδεύεται από πλοία του τουρκικού πολεμικού ναυτικού, ενώ παρακολουθείται διακριτικά από πλοία του ελληνικού στόλου.
Πριν από ένα μήνα ο Tούρκος υπουργός Ενέργειας Φατίχ Ντονμέζ, είχε γνωστοποιήσει την αποστολή του Κανουνί στη Μαύρη Θάλασσα, προκειμένου να λειτουργήσει υποστηρικτικά στις εργασίες του πλωτού γεωτρύπανου Φατίχ, που ήδη βρίσκεται στην περιοχή, που υπολογίζεται πως υπάρχουν κοιτάσματα 320 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων φυσικού αερίου. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του, τα «στοιχεία υποδεικνύουν πως θα βρεθεί περισσότερο φυσικό αέριο καθώς οι γεωτρήσεις συνεχίζονται βαθύτερα κάτω από τον βυθό». Λόγω τεχνικών δυνατοτήτων η δραστηριότητα του Κανουνί στην Μαύρη Θάλασσα κρίνεται αναγκαία, στην προσπάθεια της τουρκικής κυβέρνησης να έχει γρηγορότερα απτά αποτελέσματα από τις γεωτρήσεις.
Το Σάββατο μάλιστα ο Τούρκος πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν, θα μεταβεί στο Φατίχ, όπου με μία νέα φιέστα, θ’ ανακοινώσει νέες πληροφορίες για κοιτάσματα που φέρονται να έχουν βρεθεί στη Μαύρη Θάλασσα
Να σημειωθεί πως τον περασμένο Μάϊο ο Ντονμέζ είχε ανακοινώσει πως έως τον Σεπτέμβριο το Κανούνι, θα ξεκινούσε γεωτρήσεις στην Ανατολική Μεσόγειο και στη θαλάσσια περιοχή του παράνομου τουρκολιβυκού μνημονίου, εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας. Κάτι βέβαια που δεν συνέβη.
«Κορωνίδα» των πλωτών γεωτρύπανων της Τουρκίας
Το Κανουνί είναι το τρίτο πλωτό γεωτρύπανο που απέκτησε την περασμένο Μάρτιο η Τουρκική Εταιρεία Πετρελαίου (ΤΡΑΟ), μετά από δημοπρασία στη Βρετανία, έναντι 37,5 εκ. δολαρίων. Η προηγούμενη ονομασία του γεωτρητικού σκάφους ήταν Sertao και χρησιμοποιούνταν έως το 2015 από την Petrobras, κρατική εταιρεία πετρελαίου της Βραζιλίας.